Myckeeeet

Då blev det dag på 3 minuter.. dagen flyger förbi..
VIll att pappa ska komma hem nån gång så att jag får fixa med datorn, han ska fixa över sina filer från sin gamla,. jag ska ta hans hårddisk nämligen. Mycket stök för ett datorbyte, om man vill köra budgetvarianten..
Snart nalkas det för rabarberpaj, mycket gott ska det bli, våra egna rabarber dessutom. Hoppas att den blir god iaf.

Snart ska jag ut på en liten cykeltur på 500 meter kanske,. inte så långt med, huvudmotivet är ju inte att cykla, det är platsen. Sitta och stirra på vattnet med solen i fejjan, härligt!

Känner mig stressad inför allting,. studenten kommer med stormsteg och jag har inte ens planerat den, vet inte va jag ska ha på mig, vet ingenting,.. orkar inte, vill inte.. önskar att jag har drömt de senaste månaderna, att jag vaknar ur en hemsk jävla dröm.. 

Jag har en teori på något konstigt.
Jag tror att det är fler som har tittat på klockan precis när den slår om , precis i det ögonblicket när den slår om så känner man sig lite konstig och tycker att de är märkligt att man precis när den slår om ska titta på klockan,. för nåt år sedan så hände det fler gånger att den slog om när jag tittade än när den bara stog på nåt annat av de 59 numrerna, sekundvisarna alltså. Hursom helst,.. när man har vart med om dentta fenomen tillräckligt många gånger så tror jag att tiden går snabbare, en förbannelse av att man tittat på klockan när visarn slår om, i just den sekunden. jag vet inte hur mycket snabbare tiden går., men vi säger 0,1 % per gång det händer, efter 10 gånger blir alltså en sekund 10% kortare. En timme blir alltså 54 minuter...
Fast det är ju inte klockan som går snabbare, det är hur man uppfattar tiden man lever i.. Låter kanske konstigt, är definitivt konstigt,.. men det stämmer nog inte..



Hejdå

Kommentarer
Postat av: Maxine

o sitta där med mig..

2008-05-21 @ 23:22:26
URL: http://maxine.blogg.se
Postat av: Maxine

o sitta där med mig..

2008-05-21 @ 23:22:35
URL: http://maxine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0